Kurosawa, Tarkovski, Lynch, Bela Tarr ve Bergman'dan Siyah Beyaz Sinema Üzerine
Akira Kurosawa: Siyah beyaz filmler hakkında söylenecek daha çok şey var ve bir gün siyah beyaz sinemaya dönmenin umuduyla savaşıyorum. Bu filmlerin özel bir kalitesi oluyor. Tarif etmek çok güç fakat o kalite benim için bugün dahi fazlasıyla canlı. – 1991
Andrei Tarkovsky: Siyah beyaz sinemayı seviyorum; hatta sanki ben keşfetmişim gibi hissediyorum. Seyirci daha çok renkli filmleri tercih ediyor fakat bana göre siyah ve beyaz daha gerçekçi duruyor. Normalde biz renkleri fark etmeyiz ama sinemada bu böyle değildir çünkü renkler bir şekilde abartılmıştır. Yani en gerçek görüntüler monokromda gördüklerimizdir. Bence siyah beyaz filmler unutulması güç ve hayli etkileyici kaliteye sahipler ve içinde siyahı ve beyazı çokça bulunduran filmler yapmaya da devam edeceğim. – 1981
David Lynch: Siyah ve beyazın sizi The Elephant Man’deki geçmiş ya da Eraserhead’deki paralel evren gibi farklı dünyalara götürme kabiliyeti vardır. Renkler işin içine girince her şey fazla gerçek olur ve sizi o farklı dünyalara kolayca götüremez, gördüğünüz her şeyi daha saf kılar. Gözleri ve kulakları tamamen farklı bir şekilde görürsünüz, yani onları gerçekten görmüş olursunuz. Gölgeleri, zıtlıkları ve şekilleri görürsünüz çünkü eninde sonunda çalışacağınız şeyler bunlardır. İkinci kez düşünmeden göz gezdirdiğiniz gerçek görüntüleri ise görmezsiniz. Siyah beyaz sinemada ise ciddi manada bir şeyleri görmeye başlarsınız. O, her şeyi daha güçlü yapar ve sizi gerçeklikten uzaklaştırır. – 1985
Béla Tarr: Siyahı ve beyazı seviyorum. Siyah beyaz bir resim gördüğünüzde onun aslında realistik olmadığını hemen anlarsınız. Birebir gerçeklik değildir çünkü bir şeyler bir şekilde dönüşüme uğramıştır. Diğer yandan ben karalığın içine pek çok şey saklayabilirim ve beyaz ışığı da çok önemli bir detay için kullanabilirim. – 2012
Ingmar Bergman: Siyah beyaz sinemada, bir şeyler yaratmak için elinize harika bir fırsat geçer ve seyirciyi de yanınıza alarak bu fırsatı çok güzel biçimde değerlendirebilirsiniz. Genelde tamamen siyah beyaz çalışıp çalışamayacağımı bilmek isterim çünkü bu ikisinin zihnimize yansıyan ve yaratıcı zihnimize hitap eden en güzel renkler olduğunu düşünürüm. Siyah beyaz bir filme baktığımızda tamamen yaratıcı bir sürece dahil oluruz. – 1981